FAQ

1. Hur är klädstorlekarna? Vilken storlek ska jag välja?

I katalogen och i webbutiken anges hur du mäter dina egna mått. Du får gärna ringa oss, vi ger dig personliga råd om vilken storlek du ska välja för en viss artikel. Om du är osäker, kan du beställa artikeln i två storlekar och prova hemma. I katalogen och i webbutiken finns detaljerade anvisningar om hur du hittar din egen storlek. Vi ger dig naturligtvis även gärna personliga råd om vilken storlek du ska välja för en viss artikel. Om du är osäker, kan du beställa artikeln i två storlekar och prova hemma.

2. Hur lång är leveranstiden?

Du ser de aktuella leveranstiderna i webbutiken, vid varje artikel eller i din varukorg.

3. Hur levererar ni?

Vi levererar paketet med Schenker. Det levereras till ett av de tre alternativ som du får välja mellan när du avslutar din order.

4. Varför har min beställning inte levererats?

Det kan bero på olika saker. Under "Mitt konto" ser du exakt leverans- och orderstatus. Du kan naturligtvis även ringa oss eller skicka ett mejl när du vill. Här är alla våra kontaktuppgifter. (www.peterhahn.se/kontaktinformation)

5. Hur returnerar jag en artikel?

Du måste skicka tillbaka artikeln i det paket som du fick den i och fylla i anledningen till returen i formuläret för ångerrätt. De olika returkoderna finns på baksidan av fakturan. Under formuläret för ångerrätt finns en förberedd returetikett med förbetald frakt som du kan använda. Sätt etiketten på paketet.

6. Varför går det inte att logga in på mitt konto?

Inloggningen på "Mitt konto" fungerar bara om du först har registrerat dig. Om du vill använda dig av "Mitt konto", klicka först på "Registrera dig nu" och fyll sedan i de 5 fälten. Du väljer själv ditt lösenord. Det måste innehålla minst 8 tecken.

7. Jag hittar inget fält för där jag kan lägga in min rabattkod. Var kan jag lösa in min rabatt?

För att ange värdechecksnummer eller rabattkodord i vår webbutik, öppna din varukorg på PETER HAHNs webbplats.
Under listan över valda artiklar kan du skriva in ditt värdechecksnummer eller din rabattkod på vänster sida. Ange dem utan mellanslag.
Beloppet på värdechecken eller rabatten dras genast av från priset på artikeln i varukorgen. Om du anger ett värdechecksnummer för en gåva anges denna också i varukorgen.
Kom ihåg att det inte går att lösa in flera rabatter eller värdecheckar i samma beställning och att våra förmånspriserbjudanden inte kan kombineras med kampanjer från Cashback- eller Lojalitetspartner.

8. Hur kan jag betala hos PETER HAHN?

Du kan välja att betala din beställning bekvämt med faktura eller per kreditkort.

9. Hur kan det komma sig att när jag gjorde beställningen fanns artikeln i lager och nu får jag informationen att den inte finns i lager?

Detta kan ha hänt på grund av ett systemfel, att vi har fått många beställningar på samma artikel och att den har tagit slut på lagret. Vi beklagar detta och gör vårt bästa för att leverera artikeln så snart som möjligt till dig.

10. Hur får jag pengar tillbaka?

När vi har registrerat returen i vårt system gör vi en återbetalning till kontot som du har hos PETER HAHN. Du kan låta pengarna stå på kontot. Vi drar i så fall av beloppet från framtida fakturor. Vi kan även betala tillbaka genom insättning på ett bankkonto. I så fall behöver du ringa oss och meddela att du önskar detta. Då behöver vi få information om kontonummer och namnet på din bank. Tänk på att det kan ta upp till 14 dagar innan du ser beloppet på ditt konto.

Säker betalning
Med kort eller faktura
FANTASTISK SERVICE
För att du ska bli nöjd
Retur
Kostnadsfritt och enkelt
Kundtjänst
040-13 33 31
PETER HAHN:s kundtjänst
040-13 33 31


Välkommen att ringa vår personliga kundtjänst vardagar 08–18, lördagar 09–15.

Du kan även skicka ett meddelande till
service@peterhahn.se